FANDOM

Babrani
Zpravodaj10
Babrani po pětačtyřiceti letech

Foto: Archív Pavla Hlaváče
Základní informace
Původ Třebíč
Aktivní roky 1967?
Původní sestava
Mirča Brátka - foukací harmonika

Radek Lisý - baskytara

Karel Sobotka - bicí

Michal Drobílek - doprovodná kytara

Pavel Hlaváč - sólová kytara

Další sestavy
Karel Bednář
Babrani jsou bigbeatová skupina působící v Třebíči v šedesátých letech 20. století

Svoji první skupinu založil Hlaváč (sólová kytara) společně s Miroslavem Brátkou (foukací harmonika), Radkem Lisým (baskytara), Karlem „Sobolem“ Sobotkou (bicí), Michalem Drobílkem (doprovodná kytara). Název skupiny – Babrani – vznikl podle toho, že ze začátku všechno zbabrali. Kapela musela brzy vyměnit bubeníka, protože Sobol bubnování příliš nezvládal. Na jeho místo přešel Radek Lisý a basu převzal Karel Bednář. Prvním vystoupením Babranů bylo účinkování na večírku devátých tříd jedenáctiletky a zpívali anglicky. Následoval koncert na Střelnici. Na plakáty tehdy napsali: „Kdo je lepší – Kidd & Rovers, Orion nebo Babrani?“ Takový čin byl ze strany zbylých dvou zmíněných skupin chápán jako velká drzost, zároveň však dokládá, které skupiny byly v Třebíči uznávané.

Aparatura byla nouzová. Hlaváč hrál přes rádio Symfonieta (1,5 W), mikrofon si vypůjčili z řečnického pultu. Místo stojanu, který nebyl, zavěsili mikrofon na zvonkový drát ze stropu a totéž udělali i s činelem. Kiďáci a Orioni na vystoupení přišli s černými páskami na rukávech a tvářili se smutně. Barbani potom hrávali i v borovinském kulturáku, když jim Orioni půjčili opravdovou aparaturu.

ReferenceEditovat

  • HLAVÁČ, Pavel. Pravěk bigbítu v Třebíči - BABRANI. In: Třebíčský zpravodaj: Měsíčník třebíčské radnice. Třebíč: Město Třebíč, 2011 č. 5 s. 10