FANDOM

Orion
Zpravodaj5
Orion

foto: Archiv Pavla Hlaváče In: Třebíčský zpravodaj 4/2011
Základní informace
Původ Borovina
Aktivní roky 196?–1968
Původní sestava
Oldřich Sedlář - kytara

Leoš Sedlář - kytara

Icek Prokop - baskytara

Standa Koukal - bicí

Jarda Nejedlý - zpěv, foukací harmonika, okarína

Další sestavy
Božek Rebeka, Pavel Hlaváč
Orion byla bigbeatová skupina založená v polovině šedesátých let bratry Sedlářovými v Borovině. První oficiální zmínka o skupině pochází z 10. srpna 1966[1], tisk se však o big beatu v Borovině zmiňuje již o dva roky dříve a není jasné, kterou skupinu měli redaktoři na mysli. Impuls k založení kapely dal Oldřich Sedlář. Studoval v Gottwaldově, žil big beatem a do Třebíče dovezl vizi, že zde založí bigbeatovou skupinu. Stalo se tak v roce 1966. Původní sestavu tvořili Oldřich a Leoš Sedlářovi (kytary), Icek Prokop (baskytara), Stanislav Koukal (bicí) a Jaroslav Nejedlý (zpěv, foukací harmonika, okarína), brzy však Oldřicha Sedláře vystřídal Bohumil Rebeka.

Stylově a výběrem repertoáru byl Orion pravým opakem Kidd & Rovers. Tak jako se západní hudební svět tehdy dělil mezi příznivce Beatles a Rolling Stones, tak bylo publikum rozdělené v Třebíči. Orion představoval tvrdší polovinu skladbami Rolling Stones, Kinks, Animals, Jimiho Hendrixe a kapela produkci vždy zahajovala písní „Keep on Running“ od Spencer Davis Group.

Skupina hrávala především tzv. odpolední čaje v ZK ZGK v Borovině, na něž chodívali mladí lidé z celého města. Kromě čajů kapela vystupovala na různých dalších akcích pro mladé, např. Majáles 1968, Kavárna mladých, atd. V roce 1968 obsadil nakrátko místo doprovodného kytaristy Pavel Hlaváč, jedna z největších postav třebíčského big beatu. Orion ale neměl delšího trvání, neboť Leoš Sedlář a Stanislav Koukal nastoupili 1. srpna 1968 na základní vojenskou službu. Aparaturu přenechali v ZK nově vznikající skupině P.LEA.S.

FotogalerieEditovat

ReferenceEditovat

  1. Tep Boroviny 1966, roč. 18 č. 32 s. 2