FANDOM

Miroslav Zbožínek
Zbozinek
Miroslav Zbožínek

Foto: Archív Pavla Hlaváče in Třebíčský zpravodaj 11/2011
Přezdívka Zbožda
Narození 8. června 1954 (63 let)
Aktivní roky 19691992, dál nepravidelně
zpěvák Merkuru
19691973
zpěvák Modusu
1975
zpěvák Privilegia
19761979
zpěvák Pulsu
19801986
zpěvák Bagru
19901992
Předchůdce Petr Kapinus
Nástupce Petr Kapinus

Miroslav Zbožínek, zvaný též Zbožda, je třebíčský zpěvák a kytarista činný převážně v 70. a 80. letech. Působill v kapelách Merkur, Modus, Privilegium, Puls a Bagr.

V roce 1968 vypsala skupina P.LEA.S konkurs na doprovodného kytaristu. Mezi spoustou adeptů byl i sotva patnáctiletý Zbožínek, který si vzal nesměle kytaru a Hlaváč ho vyhodil. O dva roky později se z Mirka stala významná postava třebíčského bigbítu. Nejprve zpíval tři roky v kapele Merkur, pak, v roce 1973 odešel na vojnu. Po návratu do civilu se věnoval rodině a chvíli zpíval se skupinou Modus. Potom přišel Petr Malý se slovy: "Máme zkoušku na Hájku, stav se." Tak se Mirek v roce 1976 dostal do kapely Privilegium, která se po zákazu činnosti přeměnila na Puls, jenž fungoval až do září 1986. Následovaly hudebně neaktivní roky a po revoluci byl Mirek osloven Karlem Ošmerou, zda by zpíval v Bagru, se kterým nakonec prožil tři sezóny. O svém zpěvu říká: "Mám nízko položený hlas, takže jsme museli s kapelama transponovat. Kolikrát to potom nejde tak dobře zahrát, ale získali jsme tím jedinečný zvuk. V Bagru vyžadovali tóninu. Dost jsem se trápil a po zábavách chraptěl, ale rád jsem to vytrpěl a ty roky jsem si užil. Hrál jsem s výbornými muzikanty."[1] Od roku 1992 se aktivně hudbě nevěnuje, výjimkou jsou příležitostná vysoupení již zmíněných skupin.

DiskografieEditovat

Mirek Zbožínek účinkoval na prvním albu skupiny Bagr s názvem Pro princeznu, kde natočill dvě písně jako sólový zpěvák a k další nazpíval vokály.

ReferenceEditovat

  1. rozhovor 27.2.2013